2020

“基”

2021.1.16〜2.13

Art nest YOMOにて

 

 

「基」

木製パネル、綿布、酢酸ビニル樹脂膠、グリセリン

カオリン、ガラス、陶芸用化粧土、フタロブルー、シルバーコート、

アイシャドウ

2020年

 

 

「基」

木製パネル、綿布、酢酸ビニル樹脂、膠、グリセリン

水晶末(13両)陶芸用磁器土、雲母(20両)

2020年

 

 

「基」

木製パネル、綿布、酢酸ビニル樹脂、膠(鹿)

硝子

2020年

 

 

「基」

木製パネル、綿布、酢酸ビニル樹脂、膠、グリセリン

水晶末(13両)、陶芸用天目釉

墨汁、陶芸用古代呉須

2020年

 

 

「基」

木製パネル、綿布、酢酸ビニル樹脂、膠(鹿)

硝子、ベランダで劣化したプラスチック、貝殻、砂、土

2019年

 

 

  表現したい質感を出せる絵の具がないことにずっと疑問がありました。絵の具というのはより使いやすく安定して発色するものを指していると思っていたけれど、色々な材料を試すうち、本来どこにでも存在していてその用い方を自分が知らないだけと考えるようになりました。そして、だんだんと身近なものを材料の一部として手に取るようになりました。ものの加工されている姿を見るのが当たり前になってしまって気づかないけれど、日常に無機物や有機物は溢れています。たくさんの人の手を通って造られて、もしくは偶然に、目の前に物質があることに思いを巡らせると、途端に、精製され、変質・変容され、または蓄積・生育したものに驚かずにはいられません。それらを材料として再構成していく中で、本来目指していた質感と物質自体の持つありさまを行きつ戻りつするーその試行の過程をオープンにし、捉え直す機会としたいです。

 

 

 

 

Ground

 

 

 

2020.1.16  2.13 / Art nest YOMO

 

"Ground

Wooden panel, Cotton cloth, Vinyl acetate resin, Glue, Glycerin, Kaolin, Glass, Pottery clay, Phthalo blue, Silver coat, Eye shadow

2020 

 

"Ground

Wooden panel, Cotton cloth, Vinyl acetate resin, Glue, glycerin, crystal powder(13), Porcelain clay, mica (20) 

2020 

 

"Ground

Wooden panel, Cotton cloth, Vinyl acetate resin, Glue (deer), Glass 

2020 

 

"Ground

Wooden panel, Cotton cloth, Vinyl acetate resin, Glue, Glycerin crystal powder (13) , Ceramics Tenmoku glaze ink, Ceramics ancient smalt

2020 

 

"Ground

Wooden panel, Cotton cloth, Vinyl acetate resin glue (deer), Glass, Plastic degraded on the veranda, Shells, Sand, Soil 

2020 

 

I've always been skeptical that there was no paint that gave the texture I wanted to express. I thought that paint refers to something that is easier to use and colors more stable, but as I try various materials, I think that it exists naturally everywhere and I just do not know how to use it yet. Then, I gradually picked up something familiar to me as part of the material. It's natural to see what's being processed, but you don't notice it, but everyday it is full of inorganic and organic matter. When you think about the existence of matter in front of you, made through the hands of many people, or by accident, you will be surprised at what has been purified, altered, transformed, or accumulated and grown immediately. I can't help but. While reconstructing them as materials, I want to open up the process of trying to go back and forth between the original texture and the material itself, as an opportunity to reconsider.